50-års jubileum

Strategiskt branding/celebration party - en mix av business och pleasure

BAKGRUND: TePe Munhygienprodukter AB är ett privatägt företag som tillverkar munhygienprodukter sedan 1965. All design, utveckling och produktion bedrivs vid anläggningen i Malmö. Deras produkter används dagligen av konsumenter och tandvårdsexpertis i 60 länder världen över. TePe har 250 anställda och dotterbolag i Italien, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland. TePe 50-årsjubilerar under 2015.


UTMANING: Kan man mixa business och pleasure i detta fall? Hur kan vi berätta storyn om TePe och samtidigt sätta fokus på nästa 50 år? Vi vill bjuda alla våra intressenter med respektive – går det att skapa ett uppskattat och festligt jubileumsprogram för en så stor och diversifierad målgrupp?

VÅRT UPPDRAG: Ta fram ett festligt koncept som visar vilka vi är, vad vi kommer ifrån och framför allt - vad våra målsättningar är framöver. Målgruppen är samtliga TePes anställa med respektive samt kunder och samarbetspartners world wide, totalt ca 700 personer.



RESULTAT: TePe firade sina 50 år under dagarna 3. Internationella gäster fick bl a VIP-rundvandring i produktionen och samtliga 700 bjöds sedan in till det stora jubileumseventet på Luftkastellet. För att styra budskap och sätta fokus på konkreta delar instiftades tre olika priser vilka delades ut på ett modernt Oscars-liknande sätt. Genom ett väl designat programupplägg tog TePe därmed tillfället i akt och mixade på ett smart sätt business med pleasure. Personal, kunder och partners hyllades och framtidsvisionen blev tydlig för alla. En fartfylld show och läcker middag bidrog till en fantastisk totalupplevelse.​