Invigning

Konsten att skapa celebration feeling bland 150 butiker i fyra dagar

BAKGRUND: Triangelns köpcentrum i Malmö slog upp portarna 1989 och hade 2010 ca 70-talet butiker. Samma år startade tillbyggnaden av Triangeln och 2013 öppnades hela kvarteret upp i ny skepnad. Idag är Triangeln med sina ca 150 butiker, kontor och omkring 200 nya bostäder ett av Malmös modernaste köpcentrum.

UTMANING: Att skapa märkbara och positiva upplevelser på en arena i storlek med Triangelns köpcentrum är en utmaning i sig. Att dessutom fylla hela fyra dagar med ett starkt programupplägg kräver extra kreativt mindset. Här behövs ljud och ljus och spektakulära insatser i mängder.​

VÅRT ​UPPDRAG: Producera på ett smart sätt en invigningsfest som varar i fyra dagar och som skapar glädje och wow-känsla i både egna butiker och hos alla våra kunder. Programpunkterna ska höras och synas över hela Triangeln och också kunna ge eko i sociala medier.

RESULTAT:​ Ett kreativt, modernt och festligt programinnehåll med över 30-talet aktiviteter, skapade härlig feeling och attraherade kunder till Triangelns alla delar. Flera av kvarterets grannar, såsom Malmö Opera, MSO, Kulturskolan m fl, medverkade aktivt under invigningsdagarna och bidrog till den positiva känslan. Värdar och värdinnor välkomnade kunderna som fick ta del av ett köpcentrum i helt ny kostym. Snacket om Triangelns förvandling går fortfarande…​