Nordic Feel Beauty Tour

Event som content - ger kunden något att snacka om!

BAKGRUND: NordicFeel grundades år 2006 av Tobias Fransson under namnet Parfymshopen. Idag är NordicFeel en del av Nordic E-commerce Group som även driver NordicInk.se, Kontoret.se samt PetsOnline.se. NordicFeel har över 600.000 kunder vilket gör dem till en av Sveriges största webbutiker inriktat på skönhetsprodukter. NordicFeel är certifierade av Trygg e-handel och blev utsedda till årets e-handlare både år 2011, 2012, 2013 och 2014 av Pricerunner i kategorin Skönhet & Hälsa.

UTMANING: Hur och var kan vi fysiskt agera för att hitta nya potentiella målgrupper och styra dem till vår digitala kommunikation? 

VÅRT ​UPPDRAG​: ​Skapa ett eventkoncept som kan genomföras på attraktiva platser med hög trafik runt om i Sverige. Eventet har målsättningen att attrahera nya målgrupper som Nordic Feel i nästa läge kan kommunicera digitalt med.


RESULTAT:​ Under ett antal helger i maj/juni genomfördes i specifikt utvalda köpcentrum ett eventkoncept med stylingaktiviteter och digitala tävlingar (instagram, m fl) vilka kopplades till sociala medier. Eventytan speglade designmässigt Nordic Feel och attraherade samtidigt målgruppen (som därmed ytterligare förstärkte sin image genom medverkan i "rätt event"). Eventet triggade trafik både till hemsida och till nyhetsbrev.

Anders Sjöberg, VD Nordic Feel: Om digifysiska event

”Med dagens digitala teknik skräddarsyr vi idag all vår kommunikation till

våra befintliga kunder och når därmed exakt rätt målgrupp vid exakt rätt

tillfälle och med exakt rätt budskap. Våra kunder är våra största ambassadörer

men vi behöver också attrahera nya kunder som vi inte har någon

relation med, vare sig digitalt eller på annat sätt. Då är det fysiska mötet,

eventet, ett starkt sätt att agera på. I varje event ingår sedan någon typ av

digital koppling vilket gör att vi kontinuerligt ökar vår kundbas.”